Terminator

Terminator

lördag 17 januari 2015

Medelmåttig film.

Igår kväll var jag hos en bekant och såg en asiatisk skräckfilm. Trodde jag iallafall. Titeln på filmen ifråga var "Phone" och i mitt stilla sinne så tänkte jag: vilken fånig titel, men det kan kanske vara nåt. Asiatiska filmer överlag är något jag uppskattar väldigt mycket och jag hade sett trailern för filmen ifråga åtminstone. Men jag fick erfara (åter igen) att man ska inte gå efter en trailer och tro att filmen ska vara läskig och obehaglig som få, för det var precis vad "Phone" inte var. Det var istället en salig röra och inte det minsta läskig. Dock så hade den bra skådespelare men berättelsen var alldeles för rörig för att man skulle orka bli riktigt engagerad. Det hela påminde mer om en halvdan thriller med övernaturliga inslag. Med andra ord, en riktig standard film på nästan alla plan.

Men som tur var slutade inte aftonen där. Vi  avslutade med första Austin Powers rullen, och vi skrattade oss igenom hela filmen. Kvällen blev riktigt lyckad ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar