Terminator

Terminator

måndag 16 februari 2015

Standard action.

The A-team
Joe Carnahan - 2010 - Action

Ska jag vara ärlig så finner jag just dagens film en ganska tråkig historia. Stora explosioner, massa stunts osv. Med andra ord allt man kan förvänta sig av en actionfilm. Jag trodde även att den skulle vara dummare än vad den är, men tji fick jag!

Dialogen är tämligen oftast rätt så underhållande och det är huvudkaraktärerna som räddar filmen. Charmiga, roliga och inte endimensionella. Vilket är hur bra som helst, då filmen annars har en helt ointressant handling och premiss. Den är även filmad och klippt på ett väldigt enkelt sätt och detta är väl egentligen inte den sortens film jag egentligen gillar. Men jag gav den en chans åtminstone. 

Med andra ord, filmen tar inte sig själv på så stort allvar, och det bör inte åskådaren försöka göra heller. En film som kanske passar i de flesta sammanhang, men som i gengäld bara är extremt medelmåttig och standard. Förutom huvudpersonerna då, dem gillade jag.




3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar