Terminator

Terminator

tisdag 3 februari 2015

Smärtsamt medelmåttig monsterrulle.

Tremors
Ron Underwood - 1990 - Skräck/Komedi

Jag ska erkänna att jag inte riktigt vet vad jag ska säga om den här filmen. Jag finner knappt något jag verkligen gillar med den. Vilket kanske kan verka lite ovanligt, då jag gillar monsterfilmer i övrigt.

Det enda jag reagerade lite på var väl vissa sätt kameran användes på, till bra effekt också. Några få specialeffekter var även de godkända. 

Det här är en B film, och en klassisk sådan. Taskigt manus, enformiga karaktärer samt dåliga monstereffekter (dem flesta iallafall). Humorbiten i filmen funkar sällan och för det mesta bryr man sig knappt om vad som sägs. Skådespelarna är väl... okej antar jag? Jag vet faktiskt inte. Men jag tyckte faktiskt inte om någon av karaktärerna. De är så stereotypa att det inte är roligt ens. Å andra sidan ska man ju helst inte ta en sådan här film på för stort allvar.

Som ni säkert märker är jag lite konfunderad. Filmen är inte genomusel, men inte heller bra. Den är ok. Vill man bara slötitta på en rulle man inte sett tidigare, så kan man lika gärna ta den här. Dock bara en gång. För i slutändan är den inte så värst sevärd.




2/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar